duminică, 27 iulie 2014

Back to red

Sa traiesti e ca mersul pe bicicleta . Nu se uita niciodata. La fel si sa iubesti.

Mereu mi-am ales oamenii pe principiul scanteie si artificie. Acel clickuit instant, spontan, tumultuos care imi da lumea peste cap intr-o secunda. Acel miraj care imi invarte lumea si ii schimba coordonatele intr-o culoare noua , nebanuita, ireala. Am ascendent in varsator, scuzat fie-mi.

Dar sunt capricorn, chiar daca m-am nascut cu doua luni mai devreme. Si realitatea ma izbeste inapoi de fiecare data si ma arunca pe coordonatele explorate cu ochii strans inchisi. Si inevitabil imi rup inima in doua, pe viu si fara preaviz. Si nu conteaza daca pierd cineva sau ceva drag acum sau mai tarziu. Niciodata nu voi fi mai pregatita sa imbratisez pierderea.

Si totusi durerea a fost cea care m-a deschis. Caci numai pe rani deschise se pot accepta picaturi de balsam. Si pe poarta pe care a deschis-o durerea, au intrat si speranta si increderea. A fost de ajuns sa spun „poate”. Asa ca nu o sa incetez niciodata sa ii multumesc.

Dar nici nu sunt vreo maica Tereza, desi sunt cel mai bun om pe care il cunosc. Asa ca din cand in cand imi doresc ca aceeasi durere sa se intoarca la origine,pe viu si fara drept de apel. Cine iubeste mult, pedepseste mult. Asa mi-a zis in urma cu cativa ani dupa ce mi-a zis sa imi fac bagajul. Si tocmai citea atunci o carte despre iertare. Am ras dulce-amarui si am stiut ca cine ofera lectii, de fapt le primeste.

Orice relatia e in mana celui caruia ii pasa mai putin. Am stiut asta intotdeauna si niciodata n-am bifat aceasta optiune. Caci sa simt de la  mult la foarte mult e tot ce am si imi ramane, inainte, dupa si  in timpul.

Mi-a fost frica. Mi fost teama ca nu o sa mai iubesc din nou, ca nu o sa mai pot pune gura pe o ceasca de cafea, ca nu o sa mai dansez si ca un pahar de vin o sa fie mereu un chin, ca nu o sa mai strang mana cuiva, ca nu o sa mai rad, ca soarele nu o sa ma mai incalzeasca, ca nu o sa mai dau din gene vreodata in fata unui barbat, ca nu o sa imi mai impart tigarile cu nimeni.

Si pericolul a planat mereu, ca si coiul ascuns al pisicului meu. L-am dus la veterinar pentru o operatie simpla la ochi si am descoperit ca are un singur coi. Bafta mea la barbati, ce pot spune. De fapt, celalalt era inauntru, gata sa se transforme intr-o tumora. Asta in  timp ce el statea lipit de sufletul meu. As fi crezut ca nu e posibil sa il pierd, pentru ca il iubesc eu.

Iluzia mirajului. Daca te iubesc o sa traiesti vesnic J Si o sa traiesti totusi. In sufletul meu o sa traiesti.
Dar intre timp, pas cu pas, mi se arata alte minuni care ma fac sa dansez pana la 4 dimineata din nou. Care fac cafeaua magica. Si vad pasii si distantele mici.

Te vad pe tine cu fiecare gest. Tot ce construiesti. Vad rezultatul si vad ca e drum lung pana acolo. Si mi-e dor de acel „click” care sa topeasca tot drumul asta, sa te transforme din tipul care doar imi face cu ochiul, in tipul care ma strange de mana. Dintr-un strain intr-un cunoscut. Pe tine, cea cu care doar imi impart tigarile, in domnisoara mea de onoarea. Te-am vazut intr-o rochie rosie, la nunta mea, tinand discursuri demne de „Sex and the city”. Si acum incep sa invat ca focurile se intretin cu grija si rabdare.

Si nu mai tanjesc asa de tare dupa „acum”. Nici dupa „tine” cu orice pret. Nici macar dupa „mine altfel”.

Caci e bine exact asa. Cu parul meu rosu, cafeaua mea fara lapte, parfumul meu nou, pisicul meu fara coite, prietenele mele sexy, colegii mei si mai sexy, frigiderul meu plin de ciocolata, fusta mea scurta si o sticla de Desperados. Rece. Si mi-e dor de marea mea.

Am zis.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu