luni, 4 martie 2013

Si daca dragoste nu e...parca e bine:D


Imparteam o sticla de vin rosu pe canapeaua din sufrageria mea, ca doi oameni intalniti intr-un timp si intr-o stare oarecum comuna.

Mi-a zis ca trebuie sa fi suferit mari dezamagiri in viata de am o asemenea parere despre relatii. La naiba, exact asa mi-a zis si terapeutul meu :))

Ei bine, nu. Nu am suferit mari dezamagiri in viata. Nu. Am suferit dezamagiri marunte. Mici, marunte, dar multe. Si tocmai asta conteaza.

Sunt total dezamagita de sapat prin gunoaie pentru a afla miezul. De mici incercari, de persoane dependente emotional, persoane egocentrice, persoane anxioase, persoane obsedate de putere si control, persoane indisponibile emotional, persoane care cauta confort si mai ales persoane care se mint pe ele insele.

Mai mult, sunt dezamagita de tot ce regasesc in mine din calitatile de mai sus.

Asa ca, 1+1 = 2. Nu 1, nu 3. Doar doi. Fiecare cu drumul lui, cu dependetele, ciudateniile, imposibilitatile lui.

Tin sa fac o mica precizare. Cand zic relatie, exact asta vreau sa zic – relatie. Nu barbati. Respect barbatii. Respect femeile. In intalnirea dintre ei nu cred. Nu una care sa nu fie doar o bresa in timp si spatiu, dupa care fiecare se intoarce la ale lui. Adica la a fi barbat sau la a fi femeie.

Mi-am vazut destule prietene intinse pe covorul din sufrageria mea, pentru ca nu se mai puteau ridica de durere. Altora le-am tinut capul in veceu sa vomite, dupa o betie datorata unei “relatii” terminate. Am prietene care au facut copii din “dragoste” pentru ca apoi sa si-i creasca singure.

Pentru ca la sfarsit toata lumea sa isi dea seama ca, de fapt, n-a fost chiar dragoste. O dependenta din copilarie, o relatie defectuoasa cu mama, lipsa de confirmare din partea tatalui. Marea revelatie. Wow. Ziceti-i defect profesional.

Deci, multumesc, dar nu, multumesc.

Si da, ma mai ia si pe mine valul. Mai ales primavara cand miroase a nou si a inceputuri. Si cateodata, cand vinul e destul de bun, cand Andre Rieu imi bubuie in inima, cand stii sa zambesti frumos, atotstiutor si bland,  si ma privesti de parca mi-ai rupe nasturii bluzei - dar nu o faci inca, pentru ca stii ca ti-as arata usa in secunda doi - mai ca ma gandesc cum ar putea fi candva o fetita creata, cu ochi albastri ca ai mei.

Apoi ma gandesc ca ar trebui sa o "impart", sa gasesc numitorul comun pentru a o educa si...nu, multumesc.

Imi plac serile cu vin, inghetata si visine in lichior, dansatul pana dimineata, copiii pe care ii imbratisez si ii iubesc pur si simplu, pentru ca sunt niste mici fiinte. Pentru asta nu trebuie sa imi poarte genele imperfecte.




2 comentarii:

  1. Obrăzniciile Elenei.
    http://www.alexander-azubi.blogspot.ro/

    2. Sufrageria Elenei - partea 1

    Una din obrăzniciile (provocare, nu în sensul „tanti Țuți”) supreme ale Elenei, este sufrageria ei.
    Sufrageria Elenei este unul din acele locuri magice în care...ești. Este locul în care tu te simți tu. Locul în care, odată ajuns, simți că îi aparții. Evident, locul trebuie să te primească. De fapt, toată chestia stă în relație – poți avea sau nu o relație cu sufrageria Elenei. Concluzia este că vorbim despre o relație cu tine însuți – cei cu IQ subunitar se vor gândi, evident, la masturbare. Nu, dragii mei (nu-i așa ca sunt drăguți – cei cu IQ subunitar? Trebuie să recunoașteți asta!), nu este vorba despre masturbare, este vorba despre relația cu sinele tău, este vorba despre cât de mult ești împăcat cu tine însuți, despre cât de mult te accepți, de fapt, pe tine. Relația cu ceilalți depinde fundamental de relația cu tine însuti și, în sensul ăsta, sufrageria Elenei este una din oglinzile perfecte. Nesuferite (așa sunt toate oglinzile!), dar perfecte.
    Nu contează dacă Elena este acasă – ajută, dar nu contează!.

    Nu este singurul loc din lume – am norocul să cunosc cel puțin încă două asemenea locuri. Trebuie să recunosc, nu am fost fizic niciodată în sufrageria Elenei, o știu doar din gândurile ei. Dar exact asta este una din caracteristicile fundamentale ale unor asemenea locuri: NU TREBUIE SĂ FII FIZIC ACOLO! Trebuie ca cineva să îți pomenească despre el și apoi SĂ TE PRIVEȘTI ÎN EL. Dacă te regăsești, înseamnă că deja ești acolo. Dacă nu, nu. Simplu ca un pahar cu apă. „Cu”, nu „de”.

    Poate am să trec într-o zi pe acolo. Fizic. Nu că ar trebui – asta este o altă caracteristică a sufrageriei Elenei – NU TREBUIE să faci ceva. NU TREBUIE nimic. Ești. Sau nu.
    Cred că un pahar de coniac fin ar fi potrivit modului în care ea mă reflectă. Am să mă așez într-un fotoliu (habar n-am dacă Elena are fotolii în sufragerie, și totuși am certitudinea că mă voi așeza într-un fotoliu) și mă voi lăsa să plutesc în non-spațiul și non-timpul din acest loc. Și sinele îmi va zâmbi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Obrăzniciile Elenei.
    http://www.alexander-azubi.blogspot.ro/

    2. Sufrageria Elenei - partea 2
    Și dacă tot veni vorba, ce mai știm despre sufrageria Elenei?
    ESTE ATEMPORALĂ. Nu există timp în sufrageria Elenei. Ceasurile sunt de decor – ți se pare că au un rost, dar nu au. Ele funcționează, într-adevăr, ca mecanisme mecanice. Dar nu arată nimic. N-au ce să îți arate. N-ai venit ca să pleci – ai venit ca să fii. Un ceas nu îți arată decât cât timp mai ai până când trebuie să încetezi ceea ce faci și să te apuci de următorul lucru. Ori tu te-ai dus acolo ca să redevii...cum îți poate arăta un ceas când ai devenit? Acolo, ceasurile funcționează la fel cum în sufrageria Elenei îți bate inima, îți respiră plămânii și rinichii îți umplu vezica (sau ce ți-or umple, n-am fost tare la anatomie niciodată – avem mai mulți rinichi, nu? Majoritatea din noi...). Atât. Nu contează dacă stai acolo un minut sau o zi. De fapt, în sufrageria Elenei nu poți sta decât EXACT atâta timp cât ai nevoie. De ce ai nevoie? Păi... ai nevoie să fii acolo. Știi tu de ce (altfel n-ai fi acolo). Nu e treaba mea. Nici măcar a Elenei – deși vorbim de sufrageria ei...
    ESTE DEFINITĂ DE RELAȚIA TA CU EA. Așa cum tu ești definit de relația tu cu ea.
    NU POȚI MINȚI. Poți face ce vrei acolo, singurul lucru pe care ți-l impune sufrageria Elenei este să fii tu însuți și să nu o / și să nu te minți (ceea ce este fix același lucru – dacă ești în stare să minți o sufragerie, în mod clar te minți pe tine însuți).
    ESTE LINIȘTE. Nu tăcere, ci liniște, pentru a-ți putea sincroniza propria liniște.
    LOCUL ACESTA ZÂMBEȘTE. Discret, în colțul gurii. Asta fie o s, fie nu. N-am ce să spun mai mult.

    Acuma, de ce spun că sufrageria Elenei este o obrăznicie a ei? Păi...un asemenea loc nu apare de la sine. Locurile precum sufrageria Elenei sunt create de cei care trăiesc în ele. Esența vitalității lor este dată de cei care sunt acolo. Locul fizic în sine nu contează, oameni ca Elena creează ceea ce numim azi sufrageria Elenei. Să fim lămuriți, nu o vei regăsi pe Elena în sufrageria Elenei...nu, ea doar a creat locul acela, prin darul ei (este că-i nesuferită din cauza asta? Știu, sunt de aceeași părere, nici eu nu am creat nici o sufragerie și oameni ca Elena mă scot teribil din minți, pentru că nu sunt la fel de dăruit ca ei!)
    În plus, locuri precum sufrageria Elenei se hrănesc cu sinele tău și, în schimb, îți dăruiesc certitudini. Intri, te așezi și te bucuri de aromă...ceea ce este fabulos este faptul că aroma determinantă este aroma TA PROPRIE! Aroma ta de ființă.

    Cititorule – știi ce e comun la o biserică, o Femeie și la sufrageria Elenei? Dacă nu o ai în tine, degeaba intri în ea.

    RăspundețiȘtergere