luni, 6 mai 2013

Making memories - instructiuni?


Eu nu am trecut. Imi scriu istoria cu cerneala care se evapora in secunda doi.

Nu am fotografii. Nu exista o poza cu Elena in costumasul alb cu un iepuras rosu pe piept. Singurul cadou primit vreodata de la tata.

Nu am amintiri. Amintirile mele se invart intr-un carusel asa de rapid ca nu le mai disting forma sau culoarea.

Am facut parte din vietile atator oameni care m-au format si m-au structurat, m-au modelat si slefuit, fara ca macar sa ma atinga vreodata in singurul punct in care m-as fi regasit pe mine. Am lasat atatea urme, ca oamenii imi zambesc si peste ani si imi spun povesti dintr-un mine pe care nu il recunosc. Fac parte din fotografiile lor din concediile la munte, botezul nepotelului, nunta verisoarei, majoratul fiicei, banchetul fiului. Fata creata cu ochii albastri si zambetul pana la urechi. Fata care isi mananca desertul in asa hal incat ii facea pe toti din jur sa mai ceara o portie.

In rastimpuri scurte am cunoscut atatia oameni si am trait atatea stari imposibil de trait intr-o viata. Am fost actrita multor scenarii. Si am primit aplauzele de rigoare.

Si la sfarsitul zilei, intr-un pat care de cele mai multe ori nu a fost al meu, sub o patura purtand de fiecare data alt miros, m-am felicitat singura.

Si asta mi-a dat putere. M-a construit asa de frumos in interior, caramida cu caramida. Mi-a dat structura. Si siguranta. Mi-a dat puterea de a spune da si nu. Curajul de a trai ca si cum nu as avea nimic de pierdut. Oriunde si oricum.  In fiecare clipa. Pentru ca am stiut intotdeauna ca o clipa este tot ce am. Cateva zeci de secunde din sufletul cuiva. Si pentru asta, nu am plans dupa niciunul din barbatii prin viata carora am trecut scurt.

Nu am amintiri. Dar pastrez senzatii, tonuri, voci, atingeri. Uneori nici nu mai asociez numele cu chipul sau intamplarea. Dar intotdeauna imi amintesc gustul.

Mi-a dat atata putere incat singurul lucru de care ma tem intr-o furtuna este ca o sa mi se increteasca iar parul. Mi-a dat atata siguranta incat nu ma tem de intuneric. Nici ala din Vitan, Berceni sau Cismigiu. Nici ala din interiorul gagicilor care scriu poezii mohorate sau al tipilor cu ochi goi si salbatici.

Mi-a dat tarie. Dar nu mi-a dat momentul dintre somn si trezire. Si zambetul usor duios, usor amuzat care spune “hai la culcare”. Curajul de a atipi pe scaunul din dreapta. Acel “doua de zahar” in cafeaua de dimineata. Acel “ochii tai sunt de un albastru rece cand esti concentrata. Si de un verde laptos cand esti visezi sau stai la soare”.

Si pentru prima data, intr-un univers paralel imi doresc sa creez amintiri.

Pentru ca acum intrezaresc pentru prima data posibilitatea unui “e ok, te duc eu acasa”.

Si pentru ca de acum inainte, de cate ori Miha imi va mai cere ceva, o voi vedea pe fetita de patru ani, rezemata de dulapul din bucatarie, cersind zahar bunicii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu